Motor
1UZ-FE ,4000ccm V8
Váltó
A342E 4 sebességes automata
Fék
UCF20 4 dugattyús fékrendszer. Goodridge Classic fékcsövekkel.
Futómű
Gyári légrugó
Felni
18" OEM Lexus
Első gumik:
245/45R18
Hátsó gumik:
245/45R18
Bemutatás
1993.Áprilisában gördült le a gyártószalagról Japánban. Gyártás után Olaszországba vitték és Rómában értékesítették egy Római banknak. A bank két évig használta,majd 95-ben behozták Magyarországra. Szervizkönyve alapján 1995 és 2002 közt szervizelték rendszeresen magyarországi Toyota szervizekben. 2002.-ben egy kétgyermekes anyukához került, hogy biztonságos autóval vigye a gyerekeket az óvodába. A két gyermek és az anyuka vezetési rutintalansága 8 év alatt teljesen leamortizálta a kocsit. 2010-ben találtam az autóra amiért egy 97-es Ford Mondeót adtam. Azóta tart a rendbetétele ami elég sok időt,pénzt és energiát vesz igénybe. Párszor volt már az érzés,hogy a kuka mellé tolnám legszívesebben,de ezeken a mélypontokon túlestem mostanra. A sok munkával és utánajárással nagyon sokat tanultam az Ls-ről. Műszaki megoldásai és anyagminősége mai napig lenyűgöz. Mára már nagyon hozzám nőtt. Célom 100%-os gyári állapot elérése és megtartani az utókornak.
Remélem még jó darabig meglesz.
Magyarország, Kecskemét
Motor
1g-fe
Váltó
Automata
Felni
Nyári: gyári 5 küllős 17-es ideiglenes plasti dippel (fényezésig) Téli: gyári 16-os alufelni (felújítás alatt)
Bemutatás
Az eddigiek: az autót második magyarországi tulajdonosától vásárolta kicsiny családunk 2016-ban, összességében 4. Tulajdonosai vagyunk.
Jelenleg próbálom az állapotát az igényeimnek megfelelő szintre hozni.
Tervek: gyári kiegészítők beszerzése
Motor
5S-FE 2.2 benzin
Váltó
4 sebességes autómata
Fék
gyári
Futómű
gyári
Felni
17 gyári IS200
Első gumik:
205/50R17 Continental
Bemutatás
Ez a Camry az Egyesült Államokban Illinois államban lett értékesítve egy Magyar 70 éves úriembernek 1998 év végén. 1999-ben hazahozta Magyarországra és itt használta 2013-ig. A már 85 éves úr visszament Amerikába és itt hagyta egy kereskedésbe az autóját.
Motor
1g-fe compressor
Váltó
Gyári
Fék
Gyári
Futómű
TEIN
Felni
E.:18x8,5 H.:18x10
Első gumik:
225/40
Hátsó gumik:
245/35
Bemutatás
TTE+ ;)
Régi szerelem volt számomra a 200-as. Közel 4 éve vásároltam kicsit leélte az előző tulaj, de ennek ellenére jó kiindulási alapnak tűnt. Az évek alatt a gyári kipufogó rendszer leömlőtől hátrafelé kapott egy rozsda menteset. A gyári szövet belsőt egy bőr/alcantara szett váltotta (mindkét oldalon elektromosan állítható, fűthető). A kormány szép új bőrt kapott. A gyári navigációt száműztem, helyére egy Andriodos Wayteq navi érkezett. A fejegységet egy 2dines érintőképernyős, kihangosítós Pioneer-ra cseréltem. A gyári lökhárítók helyén ma már TTE első lökhárító, illetve TTE hátsó toldat díszeleg. A futóművet egy TEIN állítható magasságú, keménységű váltotta.
Megkapta az első szériás GS300 TTE felnijeit, hogy az se maradjon az eredeti. A motor maradt a gyári... (ja, nem :D )
Motor
3SGE Blacktop
Váltó
6 sebességes manuális
Fék
EBC sárga betétek
Futómű
BC coilover
Felni
OZ Ultraleggera 18"
Bemutatás
2013-ban hosszas információszerzés és keresgélés után ültem IS200-ba, ami egy nagyon-nagyon alul értékelt, de ezzel fordított arányban kiváló autó. Nem a Lexus/luxus életérzés miatt esett a választásom a márkára, én a formájába és a műszaki paramétereibe szerettem bele, úgymint sorhat, 2 literes agyonüthetetlen motor, hátsókerékhajtás, és opciós sperrdifferenciálmű. Az IS csak 1,5 évig volt meg, ugyanis miután áttanulmányoztam az internetet rájöttem, hogy ennek az autónak az őse szintén Japánban készült, viszont csak belpiacon volt elérhető Toyota Altezza néven. Az RS200 modellekbe pedig az IS200 visszafogott sor hatos 155lovas 1G-FE motorja helyett a morcosabb, forgósabb, pengébb 3SGE motort szerelték, annak is a legtovább reszelt szívó változatát ami 210 lóerejével és fordulatot(7800rpm) jobban kedvelő karakterével, sokkal közelebb állt az én lenyugodni még képtelen szívemhez. Félre értés ne essék, nem csak a lóerők számítanak, hanem az is hogy milyen egy autónak a karaktere. Amire az Altezzát teremtette a japán, az közelebb áll hozzám, mint a Lexus kifinomultsága, amit a sor6 hangtalansága, 4500 feletti halk duruzsolása nyújt. Egyébként a két autó szinte teljes mértékben ugyanaz, a hajtásláncban van csak a lényeges különbség. Ja és hogy belpiacos lévén ennek a JÓ!!!! oldalon van a kormánya!
Miután eladtam a Lexust, hosszas türelmes keresés után sikerült megtalálnom őt: Toyota Altezza RS200Z 1999-ből, nagyon ritka gyári sárga (Super Bright Yellow) színben. A szín is fontos volt, ugyanis az 1C0 ezüst Lexus után csak a sárga, piros vagy a gyöngyházfehér jöhetett szóba!
Az autó Hull városában Észak-Kelet Angliában várt rám, ahonnan átkompoztam vele Rotterdamba, majd onnan hazavezettem a Tezzát. 1440km egyhuzamban, 14,5 óra. A kőkeményre betekert és ültetett futómű ellenére hatalmas élmény volt átautózni vele Európán, tudván hogy egy olyan autót hozok Magyarföldre, amire nagyon vágytam és ráadásul kis történelmet IS írok vele, hisz az első példány kis hazánkban. A papírozás előtt még beugrott a 2015-ös Tököl Red Sun Fest, ahol végre a Magyar Lexus Klub-os autóstársak is szemügyre vehették és úgy döntöttek, hogy jó vásárt csináltam és bár Toyotás lettem, maradhatok a klubban :)
Az autó kiváló egészségnek örvend, ami köszönhető annak hogy 2011-ig Japán sózástól mentes útjait koptatta, az angliai tartózkodása alatt pedig az egyetlen hozzám hasonlóan fanatikus tulajnál nem sok mérföld került bele, viszont annál több font lett belecsorgatva. Amellett hogy műszakilag minden törődést megkapott odakint az autó a kinézete is formálódott. Felkerült a gyári opcionális TRD bodykit (Első lökhárító, küszöbspoilerek, hátsó alsó toldat), valamint kapott BC racing coilovereket, amivel közelebb került a földhöz és csak nőtt a gyárilag is kitűnő stabilitása az autónak. A nagyszerű úttartásra és stabilitásra még rásegítenek az első-felső (TRD), az első-alsó és a hátsó-alsó merevítők (Cusco). Hogy ne essek ki a kanyarokban az ülésből, arról pedig az EVO V-ös Recaroi gondoskodnak. Szerencsére az angol tulajjal a fő vonalak mentén egyezett az ízlésünk, így nekem már csak apró igazítanivalók akadtak az autón, mint például a nekem tetsző felnik megtalálása, faceliftes Altezza digitális km-óra beszerzése, valamint a fékek feljavítása hogy bírja a pályázást. Hungaroringre két alkalommal sikerült eddig kijutni vele Time Attackra, 2016-ban 2:22:7, 2017 áprilisában pedig egy változatlan autóval 2:21:0-s időt sikerült összehozni úgy, hogy a végáttétel abszolút alkalmatlan a Hungaroringre, valamint a futóműbeállításokkal abszolút nem volt még lehetőségem foglalkozni. Rengeteg tervem van még az autóval, főleg a pályázásra szeretném még jobban ráalakítani, úgy hogy közben próbálom megőrizni elsődleges utcai autó jellegét.
Motor
1UZFE VVT-i, 4000ccm
Váltó
5 Sebességes, automata
Fék
UCF20 4 Dugattyús fékrendszer
Futómű
BC Coilover, állítható
Felni
MRR HR3 19 coll
Első gumik:
225/40 R19
Hátsó gumik:
225/40 R19
Bemutatás
Ez a Lexus Ls400 2010-ben került a mostani gazdájához, akit beszippantott a Japán VIP kultúra és ennek hatására készülte el a most látható formában az autó.
Az autó 1999-ben újonnan, 4 mérfölddel az órájában érkezett Magyarországra. Egy akkori Malév pilóta hozta magának, de végül nem helyezte forgalomba. A vám telepről vásárolta meg, fél év állás után egy üzletember, aki a Budapest-Milánó útvonalat járta vele egészen 2010-ig, amikor a mostani tulajdonosához került az Ls. Természetesen az évek nem múlnak el nyomtalanul és az első év a futómű felújításáról szólt, valamint a kötelező karbantartásokról.
Mikor már műszakilag 100%-os volt, akkor lehetett gondolkodni, hogy milyen irányban lépjen tovább az autóval. Maradjon a gyári állapot, vagy jöjjön az a bizonyos Japán stílus irányzat. Végül egy év gondolkodás és rengeteg elvetemült Japán videó megnézése után elindult a VIP stílus felé vezető úton.
Kezdésnek érkezett egy konkáv felni szett az Angliából, amely sportosabb külsőt adott az autónak a vártnál. A széles sárvédők miatt elől 20, hátul 12 milliméteres nyomtávszélesítőket kellett alkalmazni. Az összkép nem lehetett teljes a karosszéria lejjebb engedése nélkül, így szintén Angliából érkezett egy BC Coilover készlet, amellyel elöl 8, hátul 6 centiméterrel lett csökkentve a has magasság. Ezek után a helyes gumi méret eltalálása volt a feladat úgy, hogy az használható legyen az itthoni viszonyok között, de mégis beállítható legyen a stílusirányzatra jellemző külső. További egy évet lett így használva, amikor el lett döntve, hogy továbbra is túl magas. Viszont a futóműnek is vannak korlátai, amelyek vagy át kell ugrani, vagy meg kell kerülni. Az első és a hátsó kerekek megdöntésére volt szükség a karosszéria magasságának további csökkentésére. A gyári állítási lehetőségek teljes kimerítése után sem született meg a várt kerékdőlés, ezért elől egy Lexus Gs400 lengőkar szett került beépítésre, amely rövidebb az eredetinél. Az új lengőkarba egyedileg kellett gyártatni a szilenteket, hogy beépíthetőek legyenek. Az első futómű módosításával -2,5 fokos a kerékdőlés. Hátul engedékenyebb az állítási lehetőségek, így azonnal -4,5 fokos maximális értékre lehetett dönteni a hátsó kerekeket. Időközben beépítésre került egy EBC kerámia fék szett és fém fékcsövek a biztonságos megállás érdekében. Közben megszületett a döntés, hogy a felni szettnek mennie kell és a stílusirányzatnak megfelelő gurulókat kell kapnia az autónak. Így nem is volt kérdés, hogy melyek legyenek ezek. A régóta vágyott MRR HR3 került újra látótérbe. Egy hónapon keresztül kereste Európában a felnit a tulaj de nem járt eredménnyel, ezért az USA-ból került megrendelésre és 2 hónap várakozás után megérkezett. Az elől és hátul 9,5x19 és egyedi ET-vel készült felni szett már nem igényel nyomtávszélesítőket. Az új görgőkhöz, új gumi méret is szükséges volt, hogy az autó jelenlegi magassága elérhető legyen.
Magyarország, Szentendre
Motor
4.0 L 1UZ-FE V8
Váltó
5 sebességes automata (A650E)
Fék
UCF20 4 Dugattyús fékrendszer
Futómű
Az a fránya légrugós :)
Felni
Extra sérülékeny krómperemes
Első gumik:
245/40 ZR19
Hátsó gumik:
245/40 ZR19
Bemutatás
A szeretett kékség 2015 nyarán került hozzám hosszas keresgélés után, ugyanis már akkor sem árulták minden sarkon és kifejezetten ez a típus érdekelt.
Az előélete rendezettnek mondható, kiindulva abból, hogy az előttem lévő tulaja egy osztrák orvos volt, aki rendszeresen Lexus szervizbe hordta a kocsit, melynek nyoma és szerviztörténete a kocsi kiskönyvében is nyomon követhető (nem mintha kifejezett szempont lett volna a kevés futott KM, de egy plusz pontnak betudható volt).
A fékcserén és az olajcseréken kívül egy problémája volt a kocsinak: a légrugó, ami típushibának mondható, de szerencsére már ez is rendben van.
A beltér nemrégiben esett át egy teljes felújításon, illetve egy nagyon finom sötétítést kaptak a hátsó ablakok.
Abszolút hosszú távon tervezem megtartani az autót, már csak abból az okból is, mert van valamiféle "új autó fóbiám" :)
Motor
XE10
Váltó
Manuális 6
Fék
Gyári Elől 296 Hátul 308 Tárcsa
Futómű
TEIN Street AdvanceZ
Felni
Elől: Japan Racing jr11 8.25J×17" 5×114 Hátul: 9j x 17
Első gumik:
215/45 r17 Firestone Firehawk sz90
Hátsó gumik:
215/45 r17 Firestone Firehawk sz90
Bemutatás
2014 január 18.-án megváltam az első saját autómtól ( Mazda 626 GLX Hatchback TWR ). Ezután körvonalazódott bennem mi az " új " autómmal szembeni igényeim. Anyagilag elég szűkös volt a keret, és jó pár autót végignézve itthon nagy csalódások értek. Így arra a döntésre jutottam, hogy inkább várok. Mivel hosszútávra terveztem így nem egy futókalandot szerettem volna, régi álmom beteljesedni látszott. Így jött Lexus. Mivel elég céltudatos vagyok és kritikus a hazai kínálatot nem nagyon részesítettem előnyben inkább magamnak szerettem volna behozni külföldről. Több mint egy évig voltam autó nélkül. Aztán 2015 márciusban találtam az igényeimnek megfelelő darabot, Németországban Bad-Salczungenben ~ lakhelyemtől cirka 900km. A mobile.de-n írtam egy emailt az eladónak, hogy valószínűleg áprilisban elmegyek az autóért. Hosszas tervezés alapján úgy döntöttem, hogy egy haverommal kiugrunk érte és saját lábán haza hozom. A hirdetést mindenféle előleg/foglaló nélkül levette és tartogatta az autót nekem. Nagy kockázat volt hiszen, látatlanba kimenni oda-vissza 1900km nem volt egyszerű. Mi van ha valaki megvette? Átverés? Stb... Na mindegy elindultunk. Lesz ami lesz. Sose felejtem el, az indulás előtti órákban ( péntek 13. ) az autó amivel mentünk ( audi a4 b4 ) leszakadt a hátsó gátló... F*sza izgalmasan kezdődött. De elindultunk este. Kb 11óra autózás után megérkeztünk szerencsésen és szerencsénkre vagy nem az autó ott árválkodott egy kereskedés udvarán. Haverom első mondata ez volt. " - Zoli ez a te autód ". Előtte nem volt alkalmam ilyen autóban ülni, talán élőben is csak egyszer láttam. Aztán nyitásra megérkezett Dirk. Nem foglalkozott nagyon velünk leakasztotta a kulcsot, és mondta menjünk vele stb. Úgy, hogy ő bent ült az irodájában. Szerelem volt első látásra, a kilóméter állással kapcsolatban voltak fejtartásaim ( 93.000 ) de a levelezések és ez a viselkedés nagyon szimpatikus volt. Megkötetett az adásvétel és a vételárat is sikerült mérsékelni 300€-val amit az ottani rendszámra biztosításra tankolásra fordítottam. Sikerült 11-12 óra fele haza indulni. És éjfélre haza is értem, hulla fáradtan. Másnap felkeltem és kivettem egy nap szabadságot, hogy teljes legyen a katarzis. 2015 április 14. Óta probléma mentesen hű társam. Igyekszem a saját ízlésem szerint alakítani. " Röviden " ennyi jutott eszembe hirtelen. :) ui.: Kívánok Minden, jelenlegi és leendő Márkatársamnak végtelen baleset és problémamentes kilóméter. Lexus legyen Veletek!